Brend, vizualni identitet, logo – tko si zapravo?
Vjerojatno znaš da je ostavljanje pravog dojma na tvoje kupce/klijente od izuzetne vrijednosti. Stvaranjem kvalitetne, prepoznatljive i dosljedne slike svoje tvrtke, možeš osvojiti pažnju novih i vjernost postojećih kupaca. Bez te posebnosti, odnosno diferencijacije, lako bi se mogli prikloniti tvojoj konkurenciji koja se više ističe. Jednostavno rečeno, ključni faktor uspjeha tvoje tvrtke je zapravo brend. Što je uopće brend, što je vizualni identitet, a što logo? Budući da ovi pojmovi znaju biti nejasni, a i puno puta se poistovjećuju u ovom ćemo blogu objasniti što koji od njih predstavlja.
Brend
Brend je skup svih aspekata koje netko povezuje s tvrtkom: kako njeni proizvodi izgledaju, gdje ih se može pronaći, kakav je osjećaj interakcije s njima, kako izgleda ured/trgovina, kakav je ton komunikacije tvrtke, kakve su reklame i još mnogo toga. Brend su boje, tema, način prezentacije, stil proizvoda ili usluge koja se prodaje, fontovi koje je organizacija odabrala za tisak i digitalnu komunikaciju, stil fotografija koje koristi tvrtka, uniforme koje zaposlenici nose, zgrade u kojima tvrtka posluje… Sve to kazuje “tko/što” je tvrtka. Brend predstavlja poslovnu reputaciju i položaj na tržištu. To je suština tvojeg poslovanja, percepcija vrijednosti koja je obećana tvojim kupcima.
“Brend je ono što ljudi kažu o vama kada niste u istoj sobi”.
Jeff Bezos – osnivač Amazona
Vizualni identitet
Vizualni identitet je temelj svakog brenda, uključuje logotip i sve ostale vizualne elemente: službeni fontovi, palete primarnih i sekundarnih boja, smjernice za upotrebu logotipa, ikonografija (stil ikona i grafika), ukrasni grafički elementi i slično. Po želji može uključivati i predloške, poput posjetnica, memoranduma, potpisa e-pošte, PPT-ova, izgled oglasa itd. Svi elementi vizualnog identiteta trebaju biti pomno i detaljno promišljeni jer svaki zasebno prenosi određenu poruku, a zajedničkom sinergijom tvore priču koju želiš predstaviti svojim kupcima.
Logo
Logo je temelj svakog vizualnog identiteta. Zadatak logotipa je da podsjeti kupca na brend koji predstavlja. Logo se može sastojati od nekoliko elemenata, simbola (znaka) logotipa koji je većinom grafički element, natpisa logotipa koji je predstavlja naziv tvrtke te slogana (tagline) logotipa koji dodatno pojašnjava djelatnost ili vrijednosti koje brend zastupa. Svidjelo ti se to ili ne, logo je prva stvar koju će klijenti zamijetiti kada slete na tvoju web stranicu ili kada vide tvoj proizvod na polici. Iz tog razloga, kvalitetan logotip je od iznimne važnosti za tvoj brend.
Evo nekoliko razloga zašto je dobar logotip važan:
- Privlači kupce
- Predstavlja identitet i pomaže u izgradnji brenda
- Kupci lakše pamte i raspoznaju tvoj brend
- Izdvaja te od konkurencije
Iako je brendiranje dugotrajan proces, to je dobro uloženo vrijeme koje naposljetku rezultira isticanjem na već zasićenom tržištu. Koncentriranje na svoje temeljne vrijednosti i način na koji ih tvoj brend može prenijeti online i offline može ti pomoći da privučeš i zadržiš prave klijente.
Ako trebaš pomoć oko brenda i brendiranja, vizualnog identiteta tvoje tvrtke ili pomoć pri izradi logotipa, ne ustručavaj se kontaktirati nas.
Možeš baciti oko i na neke od naših radova vezane uz vizualni identitet: