Facebook Business oglašavanje vs. Google Ads oglašavanje | radionica
radionica kreativnih ideja, dizajnerskih rješenja i modernih tržišnih komunikacija
izrada web stranica, web dizajn, grafički dizajn, logotip, izrada logotipa, oglašavanje, vizualni identitet, društvene mreže, facebook, twitter, instagram
13070
post-template-default,single,single-post,postid-13070,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Blog

Facebook oglašavanje vs. Google Ads oglašavanje

Facebook Business oglašavanje vs. Google Ads oglašavanje

  |   digitalni marketing, društvene mreže, google oglašavanje

Oglašavanje, oglašavanje, oglašavanje, sigurno ste već čuli za oglašavanje na društvenim mrežama i na Google platformi 🙂 Možda ne samo da ste čuli već ste i radili oglašavanje za svoj ili tuđi brend pa ste i bolje upućeni u neke prednosti i nedostatke kod oglašavanja kroz Facebook Business što podrazumijeva i Instagram, te isto tako u i kod Google Ads oglašavanja. Veliki poslovni subjekti s nešto većim budžetima na raspolaganju najčešće se oglašavaju kroz sve kanale, no što kad ste financijski ograničeni, a željeli biste da se sazna za vas malo dalje od šireg kruga prijatelja i poznanika. E baš zato mi ćemo malo usporediti ova dva oglašavanja, njihove prednosti, načine za procjenu kamo bi trebao ići vaš marketinški proračun, o čemu biste trebali razmišljati i na što računati.

 

Iako su te dvije platforme često pozicionirane kao konkurenti, često dramatizirano u tehnološkim medijima, istina je zapravo puno drugačija i više friendly. Mnoge tvrtke zajednički koriste snage oglašavanja na Googleu i Facebook oglasima kako bi postigle maksimalnu vidljivost, povećale potencijalne kupce i prodaju i pronašle nove kupce, usvajajući različite strategije koje se usklađuju s funkcionalnošću svake platforme i videći izvanredan povrat uloženih sredstava u oglašavanje.

 

Naravno ako već imate malo bogatijeg iskustva u oglašavanju svojih proizvoda i usluga onda na temelju analize provedenih kampanja već možete dobiti povratne informacije gdje vaše poslovanje ostvaruje bolje konverzije, kupnju, prijavu, rezervaciju i sl.

Prava istina je da nema “boljeg” kad se usporedi to dvoje jer oni stvari rade vrlo različito. Za početak postavite i odgovorite nekoliko ključnih pitanja poput:

 

Što je bolje za moj proračun?

Koji se od njih više uklapa kada su moji proizvodi i/ili usluge u pitanju?

Koje faze prodajnog puta kupca ciljam?

 

Google Ads

Oglašavanjem kroz Google Ads možete doprijeti do milijuna ljudi koji svakodnevno pretražuju, čitaju, surfaju internet putem Google tražilice. Vaši oglasi prikazat će se na web stranicama koje prikazuju Google Ads oglase putem različitih formata kampanja/oglasa koji nudi:

  • Pretraživačke kampanje (search) – pretraga po ključnim riječima, nalaze se na vrhu i dnu tražilice s rezultatima
  • Prikazivačke kampanje (display and video vizualni oglasi) – korištenje fotografija, bannera i videa za izradu oglasa; obuhvaćaju približno 98% svjetske mreže što je idealno za podizanje svijesti o brendu
  • Kampanje unutar aplikacija
  • Gmail oglasi (oglasi za korisnike Gmail-a)

 

Zašto Google Ads kampanje

  • zato što će Google prikazati oglase točno u momentu kada vaš potencijalni kupac ili korisnik traži odgovor na svoje pitanje ili rješenje za svoje probleme
  • zato što oglasi mogu imati veliki doseg broja ljudi (broj dosega može varirati ovisno o ciljanom tržištu)
  • zato što možete licitirati za hrpu ključnih riječi kako biste dosegnuli novu publiku, povećali vidljivost
  • zato što uspješnost oglasa i kampanja ne ovisi isključivo o visini budžeta već o samoj kvaliteti i relevantnosti, optimizaciji oglasa ali i same web stranice
  • zato što imate ogroman broj opcija optimizacije troškova
  • zato što možete ciljati sve osobe koje su izrazile zanimanje za vaše proizvode i usluge kroz popularne REMARKETING kampanje
  • zato što možete ciljati na temelju dobi, lokacije, uređaja, partnerskih portala

 

Facebook Business

Iako svi mi volimo misliti da o Facebooku i njegovim povezanim računima sve znamo, to je zapravo nemoguće jer svakim danom bombardirani smo nekim novostima, novim promjenama, dodatnim alatima i sl. Facebook svakim danom raste i ima sve veću globalnu publiku, s više od 1,55 milijardi mjesečno aktivnih korisnika sigurno, ali sigurno naći ćete barem dio svoje ciljane publike i potencijalnih korisnika ili kupaca. Ono što Facebook čini idealnim alatom za oglašavanje je upravo mogućnost različitog ciljanja do određene publike. S obzirom na to da svi mi svakodnevno koristimo Facebook ili Instagram za privatno povezivanje i poslovno povezivanje, sve to algoritmi bilježe, svaki naš interes, svaki naš klik, naše privatne ili poslovne poteze. To vama daje izvrsnu priliku da prilagodite svoje kampanje , oglase i poruke ciljanoj publici. Možete raditi slične publike od već odabranih publika kako bi prošili interesne skupine. Facebook za razliku od Google Ads-a svoje oglase temelji na vizualnim oglasima što uključuje video zapise, slike, gifove i ostale vizualne sadržaje koji će se pojavljivati u korisničkim novostima.

 

Zašto Facebook kampanje

  • zato što možete ciljati skupnu na temelju njihovih interesa i demografskih karakteristika
  • Zato što možete koristiti različite vizuale poput slika i videa u svojim oglasima
  • Zato što možete ciljati publiku koja je posjećivala vašu Facebook stranicu i web stranicu (Retargeting)
  • Zato što možete prikupljati like-ove i pratioce koji su iskazali interes za vašim proizvodom ili uslugom i tako pomalo ali sigurno okupljati zajednicu korisnika koja vas prati i naravno podržava ili kupuje vaš proizvode i usluge

 

Zaključak:

I “što je pjesnik htio reći” nakon ovih 800 riječi?!? Ako ste u financijskoj mogućnosti podijelite budžete, u početku mogu biti minimalni, da testirate svoju komunikaciju kao i svoju ponudu na obje platforme kako biste mogli imati online povratne informacije i ubuduće na bolji način prilagođavati vaše novce za oglašavanje. Neminovno je da se vaše publike preklapaju na oba kanala, jer svi mi imamo društvene mreže, a bome ni surfanje nam nije strano. Postavite kodove za praćenje (Pixele, Google Tag managere, Google analytics tagove…) kako biste još naprednije mogli pratiti što se događa online s vašom kampanjom i oglasima, kakve radnje (konverzije) korisnici poduzimaju. Već ćete sami doći do zaključka što vam se čini uspješnije oglašavanje računajući povrat ulaganja kroz pojedinu platformu. I da, imajte realne ciljeve koje želite postići u odnosu na kvalitetu komunikacije i napravljenih oglasa. Ako vam treba pomoć u razumijevanju i plasiranju kampanja, mi smo tu.

AUTHOR - Ana Mrdeža