3 ČIMBENIKA KOJA UVJETUJU CIJENU IZRADE WEB STRANICE!
O čemu ovisi cijena izrade web stranice?
Cijena izrade web stranice vrlo je varijabilna i uvjetovana je nizom različitih faktora. Ono što se većina pita kad im zatreba nova web stranica je: “Isplati li se uložiti i angažirati stručnjake ili je bolje uštedjeti novac i angažirati malog od susjeda?”. Ne osporavamo činjenicu da danas možete dobiti web stranicu za 999,99 kn, uostalom možete je i sami izraditi, ali pitanje je kakav će biti dugoročni rezultat? Hoće li ona ispuniti vaša očekivanja, hoće li privući relevantnu publiku, hoće li utjecati pozitivno na vaše poslovanje?
Naime, svaka web stranica ima svoju misiju i publiku kojoj se obraća, a da bi ostvarila svoju misiju mora biti prilagođena publici kojoj se obraća! Zato, prodajna, prezentacijska, edukacijska, informativna … ili bilo kakva druga web stranica ne mogu izgledati isto, a i dvije prodajne stranice će se razlikovati u nizu važnih čimbenika…
Danas izuzetno puno nestručnih ili polustručnih osoba radi web stranice za nerealno niske cijene i tada se susrećemo s nizom generičkih, neprilagođenih web rješenja. Svi volimo dobiti savršen proizvod, a pritom maksimalno uštedjeti. No, jeftine web stranice u konačnici vas najviše koštaju!Kako biste lakše razumjeli zašto kvalitetna web stranica ne može biti “jeftina”, predstavit ćemo vam naš način rada i 3 glavna faktora o kojima ovisi cijena izrade web stranice.
Prvi korak svakog projekta izrade web stranice je formiranje projektnog tima koji će se zatim detaljno upoznati s vašim brendom, poslovanjem, korisnicima vaših proizvoda ili usluga, ciljanom publikom buduće web stranice, misijom, vizijom te ciljevima poslovanja. Nakon upoznavanja i formiranja strategije prionut ćemo izradi elemenata koji čine web stranicu i koji utječu na njezinu cijenu.
3 GLAVNA ELEMENTA O KOJIMA OVISI CIJENA IZRADE WEB STRANICE:
1. SADRŽAJ
Sadržaj je najvažniji element i temelj svake web stranice. Sadržaj podrazumijeva tekst, fotografije, infografike i video. Korisnici web stranicu posjećuju upravo radi sadržaja i očekuju da bude relevantan i kvalitetan. Iznimno je važno da je sadržaj strukturiran na način da pruža korisnicima sve potrebne informacije na brz, jednostavan i njima prilagođen način.
Osim toga, važno je da je sadržaj optimiziran za internet tražilice. To znači da fotografije trebaju biti optimalne veličine da ne narušavaju brzinu web stranice, a opet da su dovoljno visoke rezolucije da izgledaju atraktivno. Fotografije su prve koje upadaju u vidno polje, govore više od 1000 riječi te izuzetno puno utječu na sam izgled i doživljaj web stranice. Njima najbolje utječemo na emocije korisnika. Ukoliko nemate fotografije, možemo za vas organizirati i odraditi profesionalno fotografiranje ili odabrati optimalne fotografije s nekog od kvalitetnih stock photo servisa.
Tekstualni sadržaj također treba biti optimiziran na način da je obogaćen ciljanim ključnim riječima za koje želimo da se web stranica pozicionira u internet pretragama. Zbog toga je važno da sadržaj pripreme ili barem obrade stručnjaci u suradnji s vlasnikom web stranice. U našem slučaju na sadržaju rade Content Manager koji se pobrine da je stil i koncept prilagođen ciljanoj skupini te SEO Manager koji se pobrine da sadržaj bude prilagođen za Google i ostale tražilice.
2. DIZAJN
Dizajn je također iznimno važan element svake web stranice. Prošla su vremena kad je dizajn činio razliku samo u dijelu je li stranica atraktivna i originalna. Danas je dizajn web stranice puno više od toga. Dizajn utječe na korisnički doživljaj web stranice, takozvani UX – User Experience. Pravilni raspored elemenata od ključne je važnosti za postizanje željenih rezultata. A u sve većem i dubljem moru konkurencije, potrebno je osmisliti dizajn koji će korisnicima omogućavati optimalno snalaženje po stranici u svrhu ispunjavanja poslovnih ciljeva koje ste postavili za vašu web stranicu. Ti ciljevi mogu biti: veća prodaja putem online shopa, što više upita za vaše usluge putem online obrasca, što veći download pdf materijala, više prijava na newsletter. Isto tako, dizajn je potrebno prilagoditi i tržištu kojem se obraćate što nije jednostavno. Nije isto obraćate li se roditeljima, starijoj populaciji, millenialsima ili nekom trećem. Svaka publika, baš kao i svaka kultura ima svoje navike, trendove i sve ostalo.
Cijena izrade web stranice pod direktnim je utjecajem opsega i kompleksnosti dizajna. Ne može biti ista cijena izrade radi li se o internet trgovini ili jednostavnoj one-page prezentacijskoj web stranici. Neke web stranice će imati integrirano plaćanje, nekoliko različitih kontakt formi, većina podstranica će imati drugačiji dizajn i sl… a neke web stranice će imati jednostavan dizajn, jednu kontakt formu i nekoliko podstranica, što će utjecati na sam angažman projektnog tima, a time i na cijenu.
Za primjer možemo uzeti stranicu našeg klijenta Amicadent koja je usmjerena na talijansko tržište, te stranicu Kamin Studia koja je usmjerena na prodaju kamina i peći vrhunskih proizvođača. Dvije web stranica, kompletno drugačijih karaktera i ciljeva. Svaka od njih ima svoje relevantne boje, drugačiju komunikacijsku strategiju, drugačije istaknute elemente, u konačnici imaju kompletno drugačiji dizajn koji nema nikakve zajedničke poveznice.
3. TEHNIČKI PARAMETRI (SEO)
Vjerojatno ste već čuli za SEO, optimizaciju za web tražilice. Kako bi web stranica ostvarila vaše ciljeve, potrebno je osigurati da je posjete ciljani korisnici. Jer i najljepša i najsadržajnija web stranica bez korisnika je beskorisna. Da bi korisnici pronašli vašu web stranicu, potrebno je da se prikazuje pri vrhu rezultata relevantnih pretraga u internet tražilicama. Kako bi to postigli, trebamo je kvalitetno optimizirati. SEO podrazumijeva niz tehničkih parametara (brzina učitavanja web stranice, responzivan dizajn (RWD), čisti kod, title i meta tagove, pravilnu strukturu naslova (H1, H2, H3, H4, H5), alt tagove na fotografijama, veličinu fotografija, naziv ekstenzija, sitemap, breadcrumbs, error 404, anchor tekstove, SEF linkove, interne linkove…), te optimizaciju sadržaj prema ključnim riječima. Znači, sve stranice koje ne zadovoljavaju SEO parametre svakodnevno se penaliziraju na način da se ne prikazuju na prvoj stranici već na trećoj, desetoj ili 99-oj! Također, relevantna istraživanja pokazuju da većina korisnika ako čeka duže od 5 sekundi da se stranica učita jednostavno odlazi sa stranice i više je ne posjećuje.
Kao što možete vidjeti, izrada web stranica je složen i zahtjevan projekt. Vaša web stranica treba učinkovito ostvarivati svoju misiju, a to je da vi što prije dođete do svojih korisnika i oni do vas, da budete na prvoj stranici rezultata pretraživanja i da ostvarite svoje poslovne ciljeve. Za stranicu koja je napravljena u skladu s najnovijim trendovima, koja je relevantna, atraktivna, originalna, upečatljiva i ono najvažnije, da je “skrojena” baš po vašoj mjeri, potreban je tim različitih stručnjaka, svaki sa specifičnim znanjem i iskustvom!
U konačnici, web stranica predstavlja prvi kontakt s vašim potencijalnim klijentom, a svi znamo koliko je prvi dojam važan, zato nemojte štedjeti na izradi jer štedite na vlastitom uspjehu. 😉
Za sva pitanja, stojimo vam na raspolaganju!
Kontaktirajte nas! 🙂