COVID-19 i poduzetnici – kako iskoristiti lošu situaciju za pozitivne promjene
U prošlom blogu Što nas Koronavirus može naučiti o marketingu objasnili smo što ti je činiti kada su u pitanju društvene mreže i oglašavanje. Treba li prestati s promotivnim aktivnostima i povući se s društvenih mreža ili ne? I u ovom blogu nadovezat ćemo se na COVID-19 pandemiju i situaciju u kojoj se našao cijeli svijet.
Zaključili smo već do sada da COVID-19 pandemija utječe na sve aspekte naših života – kamo idemo, što radimo, na što trošimo novac i što su nam prioriteti. Idemo vidjeti kako je ova pandemija utjecala na e-trgovinu i poduzetništvo, koje pozitivne stvari je potaknula i koje negativne posljedice će ostaviti.
E-trgovina
Zahvaljujući pandemiji koronavirusa u vrlo kratkom vremenu počeli smo koristiti digitalnu kupovinu. Mnoge trgovine zbog pandemije i održavanja kakve takve prodaje, bile su primorane izraditi web shopove. Također, mnogi OPG-ovi odlučili su svoje proizvode prodavati putem e-tržnice. Neke industrije bilježe i porast e-prodaje. To se posebice odnosi na trgovine kućnim potrepštinama, namirnicama te medicinskom opremom.
Mnogi su ljudi po prvi put otkrili čari e-trgovine i naručivanja proizvoda iz udobnosti vlastitog doma. Vjerujemo da će velik broj njih i nakon ovog cirkusa nastaviti koristiti e-trgovinu zbog njene jednostavnosti i praktičnosti. Zato je naš savjet, ako još nisi, napravi web shop za svoj biznis kako bi bio na raspolaganju svojim kupcima 24/7. Bilo bi dobro kad bi i općenito u prodaji i marketingu veći naglasak stavio na online poslovanje.
Poduzetništvo i COVID-19
Velik broj malih i srednjih poduzeća doživjeli su pad potražnje za svojim proizvodima i uslugama. Stoga ne čudi da su morali donesti drastične mjere poput promjena u proračunu, otpuštanja radnika, alokacije resursa. U posljednja dva mjeseca u Hrvatskoj posao je izgubilo oko 20.000 ljudi. Nadamo se da ti nisi među njima.
COVID–19 prouzročio je velike promjene, ali ne zaboravi da je svaka promjena nova prilika. Poduzetnici koji djeluju sada, komuniciraju s kupcima i proaktivno pristupe svojim promjenjivim tržištima, imaju šanse iz ovoga izaći kao pobjednici.
Što bi trebao učiniti ako si poduzetnik?
- Razmotriti kako će se trenutna kriza odvijati, koje bi promjene mogla donesti te koji će proizvodi i usluge bolje služiti tvojim korisnicima/kupcima u novom svijetu nakon COVID-19.
- Mnoge promjene ponašanja kupaca zahtijevat će nove proizvode i usluge. Pokušaj ih na vrijeme identificirati. Moguće je da dosadašnji tržišni lideri zaostanu, dok se neki novi uzdignu. Tko bi gori, sad je doli – tu je i tvoja prilika.
- Budi spreman na promjene i brzu prilagodbu svojih strategija. Brza prilagodba promjenama i potrebama svojih klijenata na ovom tržištu koje je pretrpjelo drastične promjene jedan je od ključnih faktora za uspjeh!
- Ako si bio te sreće da je u ovom periodu COVID-19 pandemije porasla potražnja za tvojim proizvodima, nemoj se previše opustiti inače će ovo biti samo kratkoročan uspjeh. Stekni uvid u potrebe svojih kupaca i to razgovorom s njima, s kolegama, sa zaposlenicima, konkurencijom. Ipak, u ovome smo svi zajedno.
- Ako se rad od kuće tvojih zaposlenika pokazao uspješnim u ovom razdoblju, razmisli o tome da im omogućiš rad od kuće i u budućnosti. Ako ne svaki dan, onda bar nekoliko dana u tjednu.
- Oboružaj se optimizmom i zadrži poduzetnički duh! 🙂
I dok su neke industrije profitirale, druge su pretrpjele strašne gubitke. Najbitnije sada je pokušati se prilagoditi novom „normalnom“. Pri tome ostani vjeran svojim vrijednostima i transparentan prema kupcima. Budući da sad imamo više slobodnog vremena iskoristi ga za planiranje. Preispitaj svoje ciljeve i strategije i postavi nove ciljeve koje želiš postići nakon završetka krize. I ovo će nadamo se uskoro završiti i svijet će se vratiti u normalu. Sretno!