Newsjacking - kako iskoristiti aktualne događaje za promociju vlastitog brenda | radionica
Radi se o komentiranju i nadovezivanju na aktualne događaje u svijetu koji mogu a ne moraju imati veze s tvojim poslovanjem, a sve svrhu promocije i privlačenja pažnje tvojih klijenata.
Newsjacking
12651
post-template-default,single,single-post,postid-12651,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Blog

newsjacking news

Newsjacking – kako iskoristiti aktualne događaje za promociju vlastitog brenda

  |   digitalni marketing, društvene mreže

Što je newsjacking?

 

Radi se o komentiranju i nadovezivanju na aktualne događaje u svijetu koji mogu a ne moraju imati veze s tvojim poslovanjem, a sve u svrhu promocije i privlačenja pažnje tvojih klijenata. U ovom ćemo te blogu pokušati naučiti kako “newsjackati”, kada je idealno vrijeme za to te kako pratiti važne vijesti i reagirati što brže na njih.

 

Upoznat si s činjenicom da je organizacija pola posla? I svi ti govore da je planiranje najbitnije za kvalitetnu marketinšku kampanju? Ako si ikad angažirao marketinšku agenciju za vođenje društvenih mreža i web stranica, onda sigurno znaš da sve one rade na principu planiranja. Na primjer, objavljivanje tri facebook objave tjedno i tako iz tjedna u tjedan. Te objave se pišu i planiraju najčešće tjedan dana unaprijed i njihovo objavljivanje se zakazuje automatski u točno određen dan i vrijeme.

 

No ponekad samo surovo planiranje postane dosadno i jednostavno nije dovoljno da iskočiš iz mase i izdvojiš se. Ovdje dolazimo do newsjackinga. Kako bi najbolje objasnili što je to newsjacking najbolje da pogledamo nekoliko primjera iz prakse.

 

 

newsjacking mlinar

Mlinar pekare i predsjednički izbori

 

Baš u vrijeme predsjedničkih izbora u Hrvatskoj i Mlinar pekare izbacile su svoju kampanju u kojoj ste mogli glasati za predsjednika pita. Mlinar je na kreativan način unaprijedio svoju prodaju i povećao svijest o svome brendu. Fora!

 

 

 

Burger King i Bic Mac Meni

 

Nakon što je prošle godine McDonald’s izgubio ekskluzivno pravo na korištenje svog zaštitnog znaka “Big Mac”, Burger King je vidio priliku za newsjackanje, a usput i trolanje svog konkurenta. Naime, Burger King je izbacio svoje “Big Mac-ish” sendviče s izrazom Big Mac u imenu i na taj način malo potpalio vatru.

 

newsjacking burger king

 

 

Oreo i Area 51

 

Poslije zbrke i strke oko Area 51 prošle godine, Oreo je napisao tweet: “Što mislite koje okuse kriju u #Area51?” i pokazao kako se jednostavno i jeftino može dobiti pažnja na društvenim mrežama.

 

newsjacking oreo area51

 

 

 

Snickers i Luis Suarez

newsjacking snickers

 

Nakon što je nogometaš Luis Suarez na jednoj utakmici ugrizao talijanskog protivnika za rame Snickers je vidio priliku da se na humorističan način izreklamira. Objavio je fotku svog proizvoda uz hashtag #LUISSUAREZ i natpis “More satisfying than Italian”. Svi znamo da je poznati Snickersov slogan “Kad si gladan, nisi svoj”, stoga se ova objava odlično uklopila, a sudeći po broju retweetova i “lajkova” dosegla je zavidan uspjeh na društvenim medijima.

 

 

 

Norwegian i Brangelina

 

newsjacking brad

Nakon prekida najpoznatijeg hollywoodskog para, Brada i Angeline, norveška zrakoplovna kompanija objavila je reklamu za svoje letove iz Europe prema Bradovom rodnom gradu Los Angelesu uz natpis: “Brad je slobodan – karta u jednom smjeruza LA samo 169 funti”. 

Rezultat toga bio je veliki porast prodaje karata.

 

 

Kada je pravo vrijeme za newsjacking?

 

Podijelit ćemo životni ciklus vijesti u 4 koraka:

 

  1. Dogodio se događaj. Vijesti izvješćuju o događaju s dostupnim informacijama i pojedinostima kako bi što brže plasirali svoju priču. Vijest se počinje širiti i pojavljuje se na TV-u, društvenim mrežama. Svi prenose originalnu priču dok ne dođu do vlastitih informacija. To je već vrijeme za newsjacking.
  2. Novinari kopaju i pročešljavaju za detaljnije informacije i zanimljive detalje. Nakon što novinari prikupe dovoljno detalja, uređuju izvorne objave i objavljuju nove. I tako svi redom. U ovoj fazi možeš još newsjackati ali će ti trebati novi preokret.
  3. Do sad je i šira javnost upoznata s pričom i čuli su različite informacije o njoj. Priča se širi društvenim mrežama i apsolutno svi pričaju o tome. Doseže svoj vrhunac. Prekasno je za newsjacking i prašina se počinje slijegati.
  4. Vijest je već stara, istražena iz svih uglova. Zainteresiranost za nju opada i ako nisi newsjackao u prve dvije faze, nemoj ni sad jer – prošla baba s kolačima.

 

 

newsjacking

 

Newsjacking privlači medijsku pažnju uz malo truda. Kako se priča razvija u realnom vremenu, tako kupci postaju zainteresirani za proizvode i usluge na temelju onoga što se događa. Newsjacking izaziva prodajnu prednost i stvara nove klijente i sve to potpuno besplatno. To je izvrstan način za podizanje tvog poslovanja na višu razinu u vrlo kratkom roku. Sve što trebaš je biti spontan, maštovit i pravovremeno reagirati.

 

AUTHOR - Ivana iz Radionice