Natječaj za vizualni identitet maskote – Ponikve
Dizajn maskote
Početkom 2016. godine prijavili smo se na natječaj za dizajn maskote i ime maskote tvrtke Ponikve eko otok Krk, koji je bio namijenjen promidžbi otoka Krka kao eko otoka. Cilj je da otok Krk do 2030. godine postane energetski neovisan otok s nultom emisijom CO2.
CILJ:
Kako bi se među stanovnicima otoka Krka osvijestilo ekološki prihvatljivo ponašanje i razmišljanje, tvrtka Ponikve eko otok Krk željela je uz pomoć maskote potaknuti pozitivne reakcije i popularizirati vrijednosti i značaj ekološki osvještenog načina života.
UVJETI:
“Maskota treba biti usklađena s osnovnim vrijednostima koje potiče Naručitelj, a odnose se na ekološki prihvatljiv i održiv način života i rada na otoku Krku.”
“Maskota može biti čovjekolika ili osmišljena kao stilizirana verzija neke životinje”
“Makota će se izraditi u prirodnoj veličini i koristiti u najrazličitijim promotivnim akcijama i programima. Maskota treba biti laka za manipuliranje, pokretljiva i prilagodljiva. Treba biti osmišljena za jednostavno kretanje u njoj: hodanje, trčanje, skakanje, podizanje ruke, sjedenje i sl.”
“Treba biti originalna, prepoznatljiva, imati osobnost, djelovati prijateljski, vedra i dopadljiva najširoj javnosti kako bi se mogla iskoristiti u najrazličitijim promotivnim akcijama usmjerenima na ciljanje skupine: krčke vrtićare, učenike osnovne i srednje škole, stalne i povremene stanovnike otoka Krka, domaće i strane turiste, ekološke i sportske udruge i drugo.”
“Maskota će se koristiti na različitim promotivnim i marketinškim materijalima kao što su: leci, bedževi, majice, kape, torbice, zastavice i sl.”
“Preporučljivo je da se u autorskom rješenju za vizualni identitet maskote koristi nekoliko boja, među kojima mogu biti i boje Naručitelja (plava i zelena).”
PROCES
U ovom projektu sudjelovali su svi članovi našeg tima, svatko sa svojim specifičnim znanjem, vještinama i iskustvom kako bi dizajn maskote u kombinaciji s imenom, postigao odgovarajući efekt i izazvao pozitivne reakcije kod svih dobnih skupina i potaknuo ih na “eko razmišljanje”.
Prvi korak bio je napraviti detaljno istraživanje tržišta, kako bi kreirali originalnu maskotu koja će se svojim dizajnom izdvojiti od ostalih rješenja koja se već nalaze na tržištu. Također smo htjeli da maskota u potpunosti zadovolji glavni uvjet natječaja, a to je da bude simpatična svima i usklađena s temeljnim eko vrijednostima otoka Krka.
Naši kreativni grafički dizajneri, koristili su znanje i prednosti “dizajnerskog uma”. Navedeno je podrazumijevalo skiciranje i crtanje brojnih likova, ne bi li kroz vizualnu komponentu došli do konačnog rješenja.
Kroz redovite dnevne sastanke diskutirali smo o svim potencijalim rješenjima, te su se kroz razgovor i moždanu kreativnu oluju rodile vrlo zanimljive ideje te je u potpunosti došla do izražaja snaga tima. Na kraju smo jednoglasno odlučili kako bi otok Krk trebala predstavljati maskota morskog konjica.
DIZAJN MASKOTE
Zbog čega morski konjic?
Morski konjic je stanovnik mora, obitava na Jadranu, a Krk je najveći otok Jadranskog mora.
Nesvakidašnjeg je, bajkovitog oblika, te izaziva pozitivne reakcije i emocije kod djece i odraslih. Djeluje veoma simpatično i drago, a zbog velikih očiju izgleda dobroćudno.
Morski konjic je društven i često boravi i živi u skupinama. Mijenja boje prema okruženju te prema potrebi može biti zeleni, žuti, plavi, narančasti ili višebojni. Motiv morskog konjica kao maskote je veoma rijedak te osigurava visok stupanj originalnosti.
Maskota morskog konjica može izražavati različite ekspresije lica i govor tijela te je pogodna za aplikaciju na: eko kante, vrećice, kape i bedževe, majice, letci, plakati, jumbo plakati i drugo.
Karakteristike kostima maskote:
Dizajn maskote je vrlo atraktivan zahvaljujući vedrim, žarkim bojama. Jednostavan je za kretanje, sjedenje i razne aktivnosti. Otvor za usta u obliku je osmijeha i predviđen je za gledanje, komunikaciju i protok zraka za osobu koja ga nosi. Rep je predviđen ispred nogu i konstruiran na način da ne ometa kretanje i sjedenje. Maskota je prilagodljiva i pogodna za korišenje u svrhu promocije na raznovrsnim promotivnim i marketinškim materijalima.
ODABIR IMENA
Proces odabira imena zahtjevao je puno vremena jer smo željeli pronaći ime koje će predstavljati sinergiju između otoka Krka i ekologije.
Za koncept smišljanja imena i popratnog sadržaja bio je zadužen naš content tim koji su majstori u rastavljanju i sastavljanju različitih pojmova i riječi u smislene cjeline, te smo se na kraju između više potencijalnih ideja odlučili za ime – KEKO.
Zbog čega Keko?
Muško ime Keko izvedenica je iz riječi “Krk” i “Eko”. U jednoj riječi savršeno utjelovljuje i prezentira nastojanje da brigom za okoliš, odnosno ekološkim načinom života, otok Krk ostvari svoj cilj.
Ime zvuči iznimno simpatično, pozitivno, lako pamtljivo, zvučno, razigrano, lako se čita i izgovara te je podjednako razumljivo hrvatskom govornom području i turistima.
Uz ime smo osmislili slogan kako bi poruka u potpunosti doprijela do ljudi:
“Keko uvijek razmišlja eko”
“Budi dobar kao Keko, ponašaj se eko”
ZAKLJUČAK:
Unatoč tome što naš rad nije bio pobjednički, mi smo i više nego zadovoljni cjelokupnim rezultatom. Svaki novi projekt nama je izazov u kojem istinski uživamo, učimo i rastemo. Na kraju, unatoč tome što je svatko zadužen za određeni segment unutar jednog projekta, odluke uvijek donosimo zajednički i jednoglasno. Većinom je trenutak odluke popraćen velikim spontanim usklikom: “E to je to!” 🙂
“Tko se posvećuje učenju, iz dana u dan postaje sve veći.”
Lao Tse
Da li se i vama sviđa Keko? Podijelite s nama vaše mišljenje i slobodno nam se obratite za savjet, tu smo za vas!
Na sljedećem linku pogledajte pobjedničko rješenje i javite nam koja vam je maskota draža.
Prolistajte našu prezentaciju 🙂