KAKO ODABRATI NAZIV BRENDA U 6 KORAKA! | Radionica
radionica kreativnih ideja, dizajnerskih rješenja i modernih tržišnih komunikacija
izrada web stranica, web dizajn, grafički dizajn, logotip, izrada logotipa, oglašavanje, vizualni identitet, društvene mreže, facebook, twitter, instagram
11225
post-template-default,single,single-post,postid-11225,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Blog

naziv brenda

KAKO ODABRATI NAZIV BRENDA U 6 KORAKA?

  |   digitalni marketing

Izabrati pravi naziv za brend nije jednostavno, ali je iznimno važno!
Kao što i ime osobe utječe na prvi dojam, tako isto utječe i naziv brenda.

Sjetite se samo imena poput Sandokan ili Kenedi, koja su se pojavila nakon Drugoga svjetskog rata te osobno ime Jugoslav.
Zamislite prve reakcije, imidž i asocijacije kakav su osobe s ovim imenima postizale pri prvom susretu?

A što je tek s brendovima i njihovim nazivima?
Kao i kod ljudi, ni s brendovima nije drugačije, zapravo, još je i složenije!

Naziv brenda ima nekoliko uloga, a najvažnija je da označava proizvod ili uslugu. Snažni nazivi postaju dio naše svakodnevice i prenose nam izravne ili neizravne poruke o proizvodu. Sukladno tome, naziv brenda ima izuzetno složenu ulogu.

 

Potrošačima će naziv potencijalno biti prva dodirna točka s vašim brendom te će zbog njega odmah formirati svoj prvi dojam.

Stoga je ključno izabrati pravi naziv za svoj brend!


YUGO naziv brenda

 

Da izbjegnete dramu s nazivom, imamo nekoliko dobrih savjeta koje je potrebno slijediti:

 

1. PRENESITE VRIJEDNOST NA NAZIV BRENDA

 

Probajte kroz naziv izraziti filozofiju vlasite firme, nešto unikatno što je karakteristično samo za vas. Naziv može biti brz,  jednostavan i esencijalan način da predstavite svoj proizvod ili uslugu.
Nazivi tvrtki često predstavljaju njihov proizvod ili uslugu npr. Facebook, Instagram, Croatia osiguranje, Jadrolinija, Hrvatske željeznice, Hrvatska pošta i Hrvatski telekom.
IT div Google, nosi naziv koji znači “jedinica koju slijedi 100 nula” kojime žele reći da su oni tražilica koja će vam dati odgovore na gotovo sve vaše upite.

 

2. ANALIZIRAJTE NAZIVE KONKURENCIJE

 

Što je zapravo dobar naziv, pitanje je sad!?
Ako ćemo 
biti iskreni, što je dobar naziv brenda zavisi od industrije do industrije.
Naziv nastao od kombinacije inicijala prezimena dobar je za odvjetničku firmu, što ne znači da je dobar i za IT firmu.
Zato,  toplo savjetujemo da zaronite među nazive svoje konkurencije kako bi mogli vidjeti koji su faktori uspjeha u određivanju naziva brenda.

3. IZBJEGAVAJTE NAZIVE KOJI SE MOGU POGREŠNO NAPISATI ILI IZGOVORITI

 

Nazivi koji imaju visoku stopu rizika da se pogrešno napišu ili izgovore su generalno loša ideja za ime! Ako ljudi trebaju pitati kako napisati ili izgovoriti vaše ime, tada se morate pomiriti s činjenicom da su šanse da vas novi potrošači pronađu izuzetno niske, nekad, gotovo nikakve.


4. PRETRAŽITE NAZIVE DOMENA I  ZAŠTITNE ZNAKOVE

 

Izuzetno je bitno da istražite postoji li netko tko ima slično ili isto ime kao i vi. Nebrojeni broj puta se brendovima dogodilo da moraju promijeniti svoj naziv zbog podudarnosti s drugim brendovima. Zato, kad se odlučite za željeni naziv brenda, prije nego ga zapečatite, provjerite da li postoji netko tko ima naziv sličan ili isti vašem.


5. BRAINSTORMIRAJTE I NE OSUĐUJTE!

 

Uzmite si vremena! Pitajte, razmišljajte, razvijajte ideje. Bitno je ne imati predrasude u procesu pronalaska idealnog naziva jer ponekad, čak i prvobitno nekonvencionalne, pomalo sulude ideje mogu završiti kao odlične idejne vodilje prema boljim idejama ili završiti kao odličan naziv sam po sebi.


naziv brenda kina mercedes benz


6. TRAŽITE MIŠLJENJE:

 

Onog trenutka kad završite s ispisivanjem ideja i odaberete svoje “aseve” , tražite mišljenje! Da, dobro ste pročitali, pitajte mišljenje! U ovom je dijelu važno da pokušate prodrijeti u prvobitne impresije i utiske koje ostavlja naziv vašeg brenda, te samim time i brendove koje bi mogao predstavljati. U ovom procesu vjerojatno ćete preferirati određene nazive naspram drugih, ali ako oni dobiju negativne kritike od strane nekolicine osoba, trebali bi razmisliti o tome je li taj naziv zaista dobar odabir za vaš brend. Dobivanje kritičkog osvrta je od velikog značaja u procesu odabira naziva brenda  i izvrstan je način za eliminaciju potencijalno loših odabira.


Naposljetku, ne postoji univerzalna formula za odabir idealnog naziva brenda upravo zbog različitosti karakteristika od jednog brenda do drugog. Na redizajnu, promjenama u koncepciji oglašavanja i poboljšanjima proizvoda je poželjno raditi, ali naziv brenda je onaj koji bi trebao ostati isti zauvijek.

Nadamo se da će vam naši koraci pomoći u izboru idealnog naziva za vaš brend.
Ako trebate pomoć, mi smo uvijek tu za vas! 🙂

PIPI naziv brenda

AUTHOR - Marta iz Radionice

Marta je pozitivna i svestrana osoba. Osim što voli kreativu i marketing, u slobodno vrijeme proučava Tech novosti, putoholičarske destinacije (može postati turistički vodić), dizajn i radi prave male/velike umjetnine s glinom.