Virtualna stvarnost – novi marketinški trend?
Virtualna stvarnost većini djeluje imaginarno i nestvarno, iako je koncept prisutan na tržištu već neko vrijeme. Trendovi se mijenjaju velikom brzinom stoga će ovaj marketinški trend vrlo brzo u potpunosti zaživjeti i osvojiti tržište.
Ikea je već iskoristila ovaj novi trend kako bi svojim kupcima pružila nezaboravno iskustvo, na način da im omogući prikazivanje željene kuhinje u stvarnoj veličini, uz samostalno osmišljavanje dizajna i još mnoge druge opcije.
Školski rečeno, virtualna stvarnost (VR) je:
“Računalno simulirano okruženje koje može simulirati fizičku prisutnost u stvarnom ili zamišljenim svjetovima."
Zanimljivi primjeri virtualne stvarnosti u marketingu:
1. Tesco pele – Virtualna šetnja trgovinom
Investiranje u fizički prostor iziskuje puno vremena i novaca, stoga je mogućnost razumijevanja kupaca, njihovih želja i potreba (o primjerice rasporedu, bojama, ponudi proizvoda), san svakog proizvođača. Britanski lanac super marketa Tesco, omogućio je svojim kupcima razgledavanje virtualne trgovine prije izgradnje objekta.
Tesco je za cilj imao proučavati ponašanje kupaca dok “lutaju” virtualnom trgovinom, te saznati brojne korisne informacije koje će im poslužiti u boljem strateškom planiranju razmještaja polica i drugo. Na taj način uštedjeli su novac i vrijeme za planiranje rasporeda elemenata unutar trgovine. Ovaj virtualni projekt mogao bi zamijeniti fizičku kupovinu i na taj način olakšati kupcima proces nabave namirnica.
2. Virtualna vožnja u saonicama
Prošlog Božića, Coca-Cola je eksperimentirala s VR tehnologijom i omogućila brojnim prolaznicima virtualnu vožnju saonicama. Oduševljenje nije izostalo, jer su korisnici mogli iskusiti kako je to biti Djed Božićnjak. 🙂 Ovaj moderni pristup marketingu omogućilo je Coca-Coli jačanje pozicije u svijesti potrošača, te sasvim novo iskustvo za korisnike koji su u potpunosti iskusili čari Božića.
3. Volvo XC90 Testna vožnja
Volvo je omogućio potencijalnim kupcima da ih sagledaju u potpuno drugačijem svijetlu, omogućivši im virtualnu vožnju novog modela pomoću aplikacije. Iako među brojnom konkurencijem ne slove kao “moderni” u automobilskoj industriji, s navedenom marketinškom strategijom, definitivno su napravili iskorak i zauzeli prednost nad konkurencijom.
Virtualna stvarnost u marketingu korisnicima pruža fizičko iskustvo, pomoću kojeg u potpunosti mogu doživjeti čari proizvoda prije nego se odluče na kupnju. Virtualna stvarnost je značajna prilika za proizvođače, kao i za kupce, te nudi nebrojene mogućnosti.
Veliki potencijal leži u mogućnosti implementacije VR u mobilne aplikacije na pametnim telefonima, kako bi brendovi dobili dodatnu mogućnost komunikacije s kupcima na posve nov i drugačiji način.
Marketinške agencije počele su otvarati posebne marketinške odjele za virtualnu stvarnost, te će zasigurno s vremenom ovaj trend u potpunosti zaživjeti i kod nas.
Kakvo je vaše mišljenje o VR trendu, smatrate li da će ovaj način digitalne komunikacije u potpunosti promijeniti klasično poimanje marketinga?
I za kraj pogledajte čarobno 3D crtanje u virtualnoj realnosti. 🙂