SEO trikovi koje bi svaki bloger, ali i vlasnik web stranice trebao imati na pameti!
SEO, SEO, SEO, SEO…
SEO je tvoja dugoročna marketing strategija. SEO je skup različitih elemenata i stvarno ih ima jako puno, ali mi ti donosimo najosnovnije osnove koje mora znati svaki bloger, ali i svaka osoba koja ima svoju web stranicu kako bi se uspjela pozicionirati na Googleu 🙂
3, 2, 1… VEŽITE SE JER POLIJEĆEMO U TEMU: SEO TRIKOVI ZA BLOGERE !
1. Tvoj novi BFF je Yoast SEO plugin za WordPress
Ako želiš raditi SEO na svojem blogu, onda ti definitivno treba plugin za pomoć.
Yoast SEO plugin omogućava da postaviš blog na način kako to Google preferira.
U sebi sadrži niz faktora koji ti pomažu u optimizaciji i kada Yoast SEO da zeleno svjetlo, tada možeš objaviti blog.
2. Pretraživanje ključnih riječi
Prije nego što uopće kreneš pisati blog potrebno je istražiti ključne riječi!
Jer kako misliš da će inače korisnici doći do tebe?
Za istraživanje ključnih riječi tu je Keyword Planner koji omogućava prikaz prometa koji se može ostvariti preko određene ključne riječi i tako olakšava tebi izbor ključnih riječi.
Za većinu blogera, ova 2 alata su baza SEO-a. Ako ih koristiš kroz sve blog objave, sigurno ćeš vidjeti rezultate. Možda ne veće nego ikad ali pomak ćeš ipak osjetiti na svom blogu. 😉
3. Title i Meta tagovi + Alt tagovi na fotografijama
Kako se tvoja stranica prikazuje na rezultatima pretraživanja?
Kakav naslov ima? Kakav opis?
Ako do sada nikada nisi razmišljao o tome, vrijeme je da kreneš jer je izuzetno bitno da tvoj naslov i opis, koji se prikazuju u rezultatima pretraživanja, budu privlačni potencijalnim korisnicima.
S druge strane imamo i pretraživanja fotografija na Googleu pa je i za njih izuzetno bitno da postaviš Alt tagove (riječi i fraze pomoću kojih će Google znati što je na fotografiji i za koja pretraživanja korisnika da ih prikazuje).
Obrati pozornost i na:
4. Backlinks
Dominantni faktor rangiranja na tražilici nisu samo ključne riječi, već i linkovi (backlinks).
Kada pričamo o linkovima govorimo o linkovima koji se nalaze na drugim stranicama i koji vode na tvoju web stranicu, ali postoji kvaka. Dakle link koji vodi na tvoj blog bi trebao biti na relevantnoj stranici. Dakle ako pišeš blog o kolačima, tada link ne možeš postaviti na stranicu koja piše o auto dijelovima, već on mora biti stavljan na relevantnu stranicu koja piše o kuhinji, kuhanju i sl.
Poanta je da se linkaju slične stranice, naime sistem funkcionira slično kao i preporuka. Uzmimo za primjer da trebaš kupiti tortu za rođendan i sada tražiš mišljenje od svoja dva prijatelja, jedan koji ima izuzetno puno iskustva s tortama i čak radi u slastičarni, a drugi čak ne voli kolače i ne jede ih često.
Čiju ćeš preporuku poslušati? Normalno da će to biti od onoga tko voli kolače i ima iskustva.
Tako i Google daje autoritet linkovima na temelju relevantnosti stranice na kojoj se nalaze i prema link juiceu, ali o tom potom.
A sada malo trikova:
#1. Koristi duge ključne riječi (long-tail keywords)
Pod duge ključne riječi, podrazumijevamo upite koje korisnik upisuje, a sastoje se tri i više riječ tj. to su fraze, kao Kineski zmaj! Njegova glava može simbolizirati kratka ključna riječ koja ima veliku konkurenciju, ali on cijeli je simbol fraze!
Što je duža ključna riječ to je:
– manja konkurencija
– specifičnije rješenje koje nudiš korisnicima
– jasnija ciljna skupina kojoj se obraćaš
– bolja mogućnost za pozicioniranje
#2. Društvene mreže
Kako bi se približio svojoj publici, vjerojatno si aktivan na društvenim mrežama!
E, pa bilo bi dobro da sve informacije na svojim profilima na društvenim mrežama detaljno popuniš i da obavezno sve objave koje staviš na svoj blog podijeliš na društvenim mrežama kako bi korisnici s društvenih mreža mogli dolaziti na tvoj blog!
Sve je to promet koji tražilici govori da si relevantan, zabavan, bitan, poželjan…
#3. Prati rezultate pomoću Google Analyticsa
Ako još uvijek nemaš Google Analytics na svome blogu, vrijeme je da ga dodaš.
On će ti reći gdje se tvoji posjetitelji najviše zadržavaju na blogu, preko koje stranice su ušli, preko kojeg kanala (Google tražilica, društvene mreže…), koliko imaju godina, od kuda su, koliko su se dugo zadržavali, da li ti se stranica dovoljno brzo učitava i još mnogo toga.
On je taj koji će ti omogućiti da poboljšaš svoj sadržaj, izgled bloga itd.. u konačnici da bolje upoznaš korisnike.
Ako želiš znati preko kojih ključnih riječi su korisnici dolazili da tebe, instaliraj si Search Console i spoji ju s Google Analyticsom i kreni s optimizacijom! 🙂
#4. Dijeljenje sadržaja
Omogući korisnicima da podijele tvoj sadržaj direktno na društvenim mrežama!
Omogući im to jednostavnom integracijom AddThis plugina preko kojega izabereš željeni izgled buttona za share-anje, izabereš hoće li se prikazati u header-u, sa strane ili u footeru i na kojim mrežama osobe mogu dijeliti sadržaj.
Sher-anje sadržaja je bitno jer omogućuje tebi veću vidljivost i priljev nove publike!
Preuzeto s YouTube-a; AddThis datum objavljivanja: 13. ruj 2016.
P.S. SEO trikovi za blogere nisu baš trikovi već osnovne smjernice u SEO-u.
Ima ih more i nemoj se obeshrabriti, a ako trebaš pomoć ili želiš imati pro SEO kontaktiraj nas!
Tu smo ti i za sva moguća pitanja koja možeš imati! 🙂