Recept za savršen landing page
Dobar dan i dobro došla/o u još jednu online kuharicu – Skuhaj u Radionici! 🙂 Danas ćemo ti pokazati kako skuhati savršen landing page (LP), odnosno odredišnu web stranicu. Iako je ovo jedan temeljni recept koji je naširoko poznat, pokazat ćemo ti kako to mi pripremamo u Radionici.
Landing page ili odredišna web stranica je većinom pod-stranica tvoje web stranice (unutar iste domene) i prva je stranica na koju će potencijalni kupac “sletjeti”, od tu i naziv landing page (eng. landing = slijetanje). Nekada je to isključivo bila naslovna stranica (home page, HP) ali danas LP može biti stranica na blog, kontakt stranica, prodajna stranica ili bilo koja druga (čak je poželjno da nije naslovna). Ovisno o cilju reklamne kampanje, landing page može imati i zasebnu domenu.
Odredišna web stranica napravljena je specifično za potrebe oglašivačkih kampanja, stoga će klijent na nju sletiti npr. kada klikne rezultat pretraživanja u Googleu (Google Ads, rezultat koji ima oznaku “oglas”) ili putem e-maila, Facebooka, chata i sl. Tu je bitno znati razliku između organskog i plaćenog rezultata pretraživanja. U organskom rezultatu Google izabire na koju stranicu tvog weba će odvesti korisnika sukladno njegovom pretraživanju, dok kod plaćenog rezultata pretraživanja ti biraš na koju pod-stranicu (LP) svog weba ćeš lansirati korisnika. OK, i to smo razjasnili. Idemo dalje!
Koja je razlika između LP-a i HP-a?
Razlika između LP i HP je u njihovoj svrsi. LP najčešće se fokusira na jedan proizvod ili jednu uslugu, posebnu akciju ili događanje. Na njoj potencijalni klijent mora dobiti sažete korisne informacije o određenom proizvodu/usluzi koje će ga navesti da izvrši radnju zbog koje je kliknuo na tvoj oglas.
Prava landing page, za razliku od HP-a, ima samo jedan CTA (poziv na akciju), dok HP sadrži puno linkova koji vode na druge podstranice. LP stranica često nudi preuzimanje besplatne e-knjige, neki popust, bon ili neku drugu pogodnost za tvoje klijente. Kako bi ostvarili tu pogodnost, moraju u zamjenu ostaviti svoje podatke (ime, e-mail…). Zato je landing page odličan alat za stvaranje baze potencijalnih kupaca/korisnika kojima možeš slati informacije o svojim proizvodima/uslugama, npr. putem newslettera. Možemo zaključiti da je glavni cilj LP-a stvaranje konverzija – pretvaranje posjetitelja u klijente/kupce.
Vrste LP-a
Postoje dva osnovna tipa LP-a. Lead generation (generiranje poslovnih veza) i click-through LP. Lead gen LP koristi web formu za prikupljanje podataka i idealan je za B2B marketing. Takve stranice u zamjenu za podatke daju, kao što smo već gore naveli, e-knjige, pretplatu na blogove, besplatne webinare i radionice itd. Click-through stranice sadrže jednostavan CTA i najčešće se koriste kod web shopova. Također, pogodna je i za preuzimanje probnih verzija proizvoda/usluga (free trial).
Sastojci potrebni za savršen landing page:
- Jedinstvena ponuda
- 1 glavni naslov
- 1 podnaslov (po potrebi)
- 1 podupiruća izjava
- 1 zaključak (nije nužno)
- Komad super fotke ili videa
- Prednosti tvoje ponude
- 3-5 natuknica prednosti
- 3-5 detaljnijih opisi karakteristika
- Prstohvat društvenih dokaza
- Samo 1 poziv na akciju
Da bi tvoja ponuda na odredišnoj stranici bila jedinstvena mora imati glavni naslov koji mora dobro opisivati što im nudiš na stranici i od velike je važnosti jer će ga prvog zapaziti. Podnaslov može imati dvije funkcije. Može se nastavljati na glavni naslov kao da završava rečenicu ili može biti proširenje poruke iz naslova. Podupiruća izjava je još jedan dodatni naslov koji se nalazi na pola stranice i služi ti da zadržiš pažnju potencijalnog klijenta te podupire svrhu tvog LP-a iz glavnog naslova. Zaključak se koristi kod dužih stranica, kada korisnik mora scrollat pa mu glavni naslov više nije vidljiv. On ti je posljednja prilika da kažeš klijentima zašto baš ti, odnosno tvoj proizvod/usluga.
Fotka ili video predstavljaju vizualnu reprezentaciju tvoje ponude. Osim što lijepo izgleda i privlači pažnju, može pomoći klijentima bolje razumjeti što nudiš i kako to u stvarnosti izgleda.
Prednosti tvoje ponude trebale bi biti istaknute u nekoliko natuknica koje neće biti fokusirane na značajke nego na pogodnosti koje nudi proizvod/usluga. Npr. ako prodaješ usisavač umjesto: prikaz potrebe zamjene vrećice, razina buke 50 dB, antialergijski filteri – napiši: nema potrebe za provjeravanjem vrećice, gotovo bešuman, zadržava više od 99,9 % sitne prašine. U nastavku ili na dnu stranice možeš detaljnije prezentirati te pogodnosti i onda se možeš fokusirati i na karakteristike.
Društveni dokaz je snažan uvjeravajući koncept. Ljudi su spremniji na kupnju/korištenje ako vide da su drugi ljudi koristili isto i da su zadovoljni proizvodom/uslugom. Društveni dokaz može biti u obliku svjedočanstva (testimonials), recenzije (reviews), brojem klijenata (preko 500.000 zadovoljnih korisnika diljem svijeta), nagradama itd.
Poziv na akciju (call-to-action) treba biti samo jedan i klik na njega mora voditi onamo o čemu pričaš na stranici (kupnja, preuzimanje bloga, newsletter…). Od velike je važnosti kako je CTA dizajniran, gdje se nalazi i što na njemu piše.
Primjeri dobrih LP-a iz prakse:
Dakle, landing page pomaže ti tako što povećava stopu konverzije i smanjuje trošak povećanja prodaje. Svaki LP fokusiran je na jedan cilj koji odgovara oglasu na koji je klijent kliknuo da bi došao do tvoje stranice. Sad kad znaš što je odredišna web stranica, što treba sadržavati i da to ipak nije nešto što se jede, možeš se baciti na posao i kreirati svoju. Što je više odredišnih stranica na tvom webu, više će biti i konverzija. Ako trebaš pomoć u tome, Radionica je tu za tebe.