Zašto je internet marketing važan za oglašavanje u turizmu?
Važnost internet marketinga za iz dana u dan raste, kako za sve branše tako i za turizam.
Možeš li zamisliti planiranje putovanja bez dostupnih informacija i ponuda na internetu?
Potrošači žele fleksibilnost pri rezerviranju (bookingu), bilo da se radi unaprijed ili “last-minute”. Važno je da turističke tvrtke pružaju mogućnost planiranja i spontanosti za turiste koji koriste bilo koji tip njihovih usluga. Zato je važno imati sustav za online rezervacije koja se ažurira u realnom vremenu bez ikakvih ograničenja prilikom prihvaćanja rezervacije.
Vrlo je važno istaknuti neophodnost optimiziranja turističkih web stranica. Ona služi kako bi se dosegnula ciljana skupina, targetirali ljudi dok koriste svoje mobitele na određenoj destinaciji što čini mobilne uređaje kao efikasnu opcijom za targetiranje.
Za poslovanje u turizmu potrebno je imati više izvora rezervacija za uspjeh i održivost poslovanja. To bi jednostavno rečeno, značilo razgranati svoje oglase na više područja oglašavanja poput društvenih mreža, blogova, web stranica, portala itd. Stvoriti čvrstu i uravnoteženu distribucijsku mrežu te ponuditi mogućnost rezervacija na više izvora ključ je uspjeha u poslovanju u turizmu!
No, zašto je internet postao nezaobilazan put oglašavanja u turizmu?
Znaš li da:
55% putnika u slobodno vrijeme pretražuje putem interneta 1-2 puta godišnje buduće destinacije
30% putnika će otputovati neplanirano.
25% putnika neposredno prije polaska pregledava putem interneta destinaciju s kojom nisu upoznati
70% putnika je preko mobitela istraživalo o putovanjima
50% millennials-a je otkrilo novu turističku tvrtku preko mobitela.
79% putnika je u završilo bookiranje preko mobitela.
59% putnika počinje istraživati svoje sljedeće putovanje u razdoblju od 1-3 mjeseca prije polaska
38% bookinga se dešava isti dan ili do dva dana prije. Mnoge od rezervacija se dešavaju na samom odredištu. Taj broj naraste na 53% ako se gleda na rezervacije u roku od tjedan dana, dok je samo 19% tih aktivnosti rezervirano više od mjesec dana unaprijed.
Korištenje društvenih mreža za oglašavanje turističkih usluga
Već je dobro poznato kako su društvene mreže promijenile način na koji mnoge tvrtke komuniciraju s tržištem. Za sektor turizma, znatno je povećana popularnost društvenih kanala što je utjecalo na turistički marketing.
Danas, većina putnika istražuje online buduće putne destinacije i sve što ide uz to poput prijevoza, smještaja itd. Dijeljenje iskustva putem fotografija sve je češće, pogotovo kod Millennials-a. Najpopularnije društvene mreže su Instagram, TripAdvisor, Facebook, Pinterest, Twitter i ostale. Pregledavanjem sadržaja osoba koje pratimo ili čije su nas fotografije privukle, vrlo brzo dobijemo inspiraciju za planiranje svoje buduće destinacije. 🙂
Najveće prednosti društvenih mreža su pristupačnost i utjecajnost. Svatko ima dostupne informacije o bilo kojem mjestu na svijetu i može brzo reagirati te rezervirati (bookirati) put. Glavni cilj društvenih mreža ove branše je olakšati i proširiti mogućnost dijeljenja iskustva putovanja sa širom publikom. Više od 97% Millennials-a dijele fotografije i videozapise njihovih putovanja na društvenim mrežama. Tako se stvorila prilika za mnoge hotele i odmarališta, turističke agencije i ostale koji su poboljšali svoje poslovanje prihvativši i ulagajući u internet marketing.
Turističke agencije su uvelike promijenile fokus, prilagođavajući se novoj tehnologiji i trendovima na tržištu, odnosno poslovanjem u digitalnom svijetu. Čak 79% putnika je u 2017. godini završilo rezerviranje (bookiranje) preko mobitela. Danas su one odgovorne za 55% rezervacija zrakoplovnih kompanija, 77% za krstarenja i 73% rezervacija paketa.
Zašto koristiti Google Adwords za oglašavanje u turizmu?
Plaćeno Google oglašavanje može donijeti brojne upite koji mogu rezultirati rezervacijom smještaja, prijevoza, odlaska na određenu destinaciju… Također, pruža mogućnost prikazivanja oglasa točno ciljanoj publici koja je zainteresirana za tvoju uslugu. Prednost je i ta što se ponuda prikazuje u istom trenutku kada ju ciljana skupina aktivno pretražuje. Oglasi se najčešće prikazuju pri vrhu prve stranice pretraživanja i imaju oznaku “Ad”. Google AdWords oglasi pružaju mogućnost praćenja posjetitelja: broj klikova i pregleda oglasa, broj rezervacija (bookiranja). Također, AdWords pruža mogućnost oglašavanja na bilo kojoj vrsti uređaja, računala, tableta i mobitela. Jednostavno, oglasi će se prikazati oglas pravim ljudima na pravom mjestu i u pravo vrijeme.
Prednosti Adwords oglašavanja za turizam:
• Targetiranje:
Vrlo je važno odrediti kojoj se publici obraćaš. Postaviti oglas svima i nije najbolje rješenje. Stoga je važno temeljito razmisliti o ljudima koji će vidjeti oglas, koji će zapaziti ono što nudiš i koji će biti najviše zainteresirani i na kraju krajeva napraviti rezervaciju. Targetirati se može:
-uz ključne riječi,
-lokacije oglasa
-prema dobi, lokaciji i jeziku ciljne skupine
-prema datumu, vremenu i učestalosti prikazivanja
-prema vrsti uređaja
• Postavljanje budžeta:
Google Adwords ima mogućnost samostalnog postavljanja budžeta što znači da samostalno možeš odredit koliko ćeš novaca potrošiti dnevno, mjesečno ili putem oglasa i kampanje. Važna činjenica je da se naplaćuje samo kad netko klikne na tvoj oglas. Zanimljivo, zar ne?
• Praćenje učinkovitosti i optimizacija kampanja
Google Adwords te obavještava svaki put kad netko klikne na tvoj oglas. Također, možeš pratiti što te osobe rade nakon što kliknu na oglas, bez obzira jesu li izvršili rezervacije, preuzeli brošuru ili se prijavili na Newsletter. Možeš iščitati koji od tvojih oglasa dobiva najviše klikova, koje ključne riječi funkcioniraju bolje za posjetitelje, a je potrebno dodatno optimizirati. Tako ćeš moći bolje upravljati budžetom i daljnjim ulaganjima. Što bi značilo da ćeš ulagati u ključne riječi koje donose najviše akcija, odnosno rezervacija.
Influenceri i oglašavanje u turizmu
Word of mouth je najjači i najpovjerljiviji oblik oglašavanja za turizam i turističke usluge jer ima direktan utjecaj na ponašanje okoline i potencijalnih kupaca. Dinamika ovog oblika postoji već dugo godina, no društveni mediji su ga mnogo osnažili. Upravo je zato rad s influencerima vrlo atraktivna marketinška prilika za turističke trgovce, posebno ako se poruka influencera usklađuje s vrijednostima destinacije i usmjerena je ciljnoj skupini.
Prednosti rada s influencerima:
• utjecajni su na mnogim platformama, uključujući Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, blog i ostalo
• mogućnost proširenja svoje publike
• jačanje povjerenja brenda u brend
• uvelike utječu na odluku o kupnji zbog toga što influenceri govore iz vlastitog iskustva