Tko Kaže da Beskonačni Oglasi nisu Fora? | Radionica
radionica kreativnih ideja, dizajnerskih rješenja i modernih tržišnih komunikacija
izrada web stranica, web dizajn, grafički dizajn, logotip, izrada logotipa, oglašavanje, vizualni identitet, društvene mreže, facebook, twitter, instagram
10256
post-template-default,single,single-post,postid-10256,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,no_animation_on_touch,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Blog

novi trendovi u oglašavanju

Tko kaže da beskonačni oglasi nisu fora? ;)

  |   digitalni marketing, online oglašavanje

U Kini se pojavio novi marketinški trend – kreativni oglasi orijentirani isključivo na smartphone, traju beskonačno dugo, a publika ih naprosto obožava!


Pogledajte oglas McDonald’s–a​
koji se ovog mjeseca proširio među korisnike WeChat aplikacije, sveprisutne kineske mobilne reklama mcdonaldaplikacije. Objava uopće ne izgleda poput reklame za poznati lanac brze hrane! Korisnici su morali čitati oko četiri minute ​prije nego što su otkrili da sadržaj ima veze s McDonald’som. Uska ilustracija razotkriva se kroz skrolanje (kretanje) korisnika po zaslonu svojih mobilnih uređaja. Podsjećajući na grafički roman ili strip knjigu, ova reklame nudi priču o istraživačima koji se spuštaju na zastrašujući, užareni planet, dok sam narativ sadrži obrazovni, znanstveni sadržaj koji se dotiče samih vulkana​. Nakon dužeg kretanja poslikama, korisnik otkiva da zastrašujući planet na kojemu se istraživači nalaze, nije planet nego gigantsko hrskavo pileće krilce, iz asortimana ponude ovog poznatog lanca.

 

Ovakav tip jako dugog društvenog sadržaja, s neočekivanim otkrivenjem i zaključkom, postaje uobičajena pojava u Kini. Najčešće te objave budu kreirane od strane online influencera (umjetnika, pisaca, blogera)​ te naposljetku objavljene na njihovim stranicama. Ponekad, same priče unutar sadržaja reklame nemaju nikakvu jasnu poveznicu s brendom​ kojeg reklamiraju, no korisnički feedback pokazuje da to njima samima i nije najbitnije, već da se stvori zabavna i zanimljiva priča​.

Ovaj oblik prepričavanja određenog narativa putem mobilnih uređaja može biti inovativan i zapanjujuć. Ovakav reklamni sadržaj se naziva preusmjerivački (missdirection content) – vodi vas na jedno mjesto i završava negdje neočekivano.


      

beskonačni oglasiDrugi primjer, koji dolazi od istog razvojnog tima, je ujedno i njihova najpoznatija reklama​ – niz ilustracija smještenih u Šangaj prve polovice 20.og stoljeća, koje prikazuju plaćenu ubojicu kako prati svoju metu. Naposljetku, otkiva se da se radi o promociji proizvoda za njegu kože jednog kineskog brenda osnovanog 1931. godine, promociji koja počinje za majčin dan​. Zaključak reklame dolazi nakon šest minuta kretanja kroz slike sadržaja – glavna meta plaćenice jest prolaznost vremena i sam proces starenja.


Određeni stručnjaci predviđaju ovakvom obliku reklamiranja kroz mobilne 
sadržaje još veći zamah i potencijalnu implementaciju van Kine izjednostavnog razloga – jako malo korisnika priča o bannerima i reklamama​, dok će s druge strane uvijek dijeliti sadržaj koji ima utjecaj na njih, jer je stvoren od strane dizajnera, umjetnika, odnosno ljudi kojima se dive​. I možda upravo taj preusmjerivački efekt i komponenta vremena postaju bitnim faktorima za popularnost ovakvog oblika sadržaja – ako ništa drugo, znatiželja je u ljudskoj prirodi, ta ista znatiželja​ zbog koje će ljudi htjeti vidjeti ime brenda na kraju sadržaja.

autor - Marta Pupić-Bakrač