Je li TikTok društvena mreža koja će presuditi Facebooku | radionica
TikTok je mobilna aplikacija / društvena mreža za kreiranje i dijeljenje kratkih videa. Lansiran je 2017. godine, od ByteDance-a iz Kine te uskoro postaje najbrže rastuća društvena mreža.
TikTok, Facebook
12622
post-template-default,single,single-post,postid-12622,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Blog

društvena mreža tiktok

Je li TikTok društvena mreža koja će presuditi Facebooku

  |   društvene mreže

 

Ako pripadaš Millennialsima ili Generaciji Z onda si već jako dobro upoznat s platformom TikTok. Ako pak pripadaš Generaciji X ili Boomerima, imaš svoj biznis, a tvoja publika su mlađe generacije i ti bi trebao biti upoznat sa TikTokom. Ako nije tako, nastavi čitati jer ćemo ti ukratko pojasniti kako stvari stoje. U ovom blogu saznat ćeš što je TikTok, za što se koristi, kako se razvijao i je li moguće da će netko napokon skinuti Facebook s trona.

 

 

Što je TikTok?

 

TikTok je mobilna aplikacija / društvena mreža za kreiranje i dijeljenje kratkih videa. Lansiran je 2017. godine, od ByteDance-a iz Kine te uskoro postaje najbrže rastuća društvena mreža.

 

tiktok app

 

Kako funkcionira?

 

TikTok omogućava snimanje kratkih videa od 15 ili 60 sekundi. Nudi ti mogućnost da izabereš između pjesama, tuđih glasovnih zapisa ili da snimiš vlastiti. U videima korisnici najčešće lip sync-aju na poznate pjesme i trendove ili plešu. Budući da aplikacija nudi bezbroj mogućnosti kao što su usporavanje, ubrzavanje videa, rezanje videa, razno razni filteri i efekti te još puno toga, mogućnosti su beskonačne. Tako svatko može napraviti kul video, skoro pa kao profesionalac, koristeći ništa drugo osim kamere svog smartphonea. Snimljeni zapis se objavljuje i mogu ga vidjeti tvoji pratitelji, slično kao i na ostalim društvenim mrežama. Također, omogućava i snimanje live videa, no za tu opciju trebaš skupiti 1.000 pratitelja.

 

Ono po čemu je TikTok drugačiji je što čim uđeš u aplikaciju, na For You page-u aplikacija izbacuje neke random videe drugih korisnika. Koji će ti se videi prikazati, odlučuje TikTokov algoritam koristeći tvoju lokaciju, kakve videe lajkaš i još hrpu drugih faktora.

 

Evo kako to izgleda u praksi: TikTok Popular Trends Compilation

 

Ako prvi put vidiš ovo i upravo si pomislio “WTF did i just saw?!”, sve je u redu. Znamo da ovo može biti zbunjujuće. Nakon nekog vremena redovnog praćenja trendova ući ćeš u kolotečinu. Ili nećeš. 😀 Jer držati korak s Generacijom Z stvarno nije lako. Da ne pričamo o tome kako trendovi ovdje traju relativno kratko i ne daj Bože da snimiš nešto na prošlotjedni trend.

 

 

Razvoj TikToka

 

U početku bijaše Vine. Aplikacija za kreiranje kratkih videa od 6 sekundi uz korištenje nekoliko efekata. Vrlo jednostavna za korištenje. Nakon nekog vremena Vine je ugašen.

 

Zatim 2014. u Kini nastaje musical.ly. orijentiran više prema Americi. Najviše fokusiran na lip sync-anje. Od tu danas hrpa lip sync-anog sadržaja na TikToku.

 

Krajem 2017. TikTok je kupio musical.ly i početkom 2018. spojeni su u jednu aplikaciju. TikTok je popunio prazninu koju je ostavio Vine, ali nudi i mnogo više.

 

Do danas je TikTok skinut već 1,5 milijardi puta i ima 500 milijuna aktivnih korisnika. Ide mu bolje nego Snapchatu, Twitteru i Redditu koji su u igri puno duže. Prosječni korisnik otvori aplikaciju nekoliko puta dnevno i provede u njoj skoro sat vremena tijekom dana. Dostupan je u 154 zemlje i na 75 jezika. Samo 4% marketingaša uvrstilo je TikTok u svoje marketing planove i strategije.

 

tiktok

 

Što još nudi TikTok?

 

Budući da je ova društvena mreža iznjedrila nove influencere, možeš ih iskoristiti za reklamiranje svog biznisa. Trenutno najviše pratitelja ima Loren Gray, američka je pjevačica i ličnost društvenih medija, čak njih 37,6 milijuna. Posao s influencerima sličan je kao na Instagramu pa ako si već to koristio, znaš proceduru.

 

TikTok počeo je testirati i uvoditi mogućnost oglašavanja, koja još nije dostupna posvuda. Tvrtko Kračun, Digital Account Manager u Drapu, za Netokraciju je rekao:

 

“Jedino kako trenutno možete plasirati plaćeni oglas na TikToku je putem Facebook oglašavanja i to kroz Audience Network. No, Facebook ne dozvoljava odabir konkretne platforme u svojoj mreži oglašivača, već se možete samo nadati da će uz ostale, vaš oglas biti prikazan i na TikToku.”

 

 

Facebook vs. TikTok

 

Kao što već sigurno znaš, Facebook već nekoliko godina smišlja način da dopre do mlađe publike – one koja koristi TikTok. Tako je u više navrata htio kupiti Snapchat, ali neuspješno. Zatim je 2018. godine izbacio aplikaciju Lasso – za snimanje i dijeljenje kratkih videa kako bi direktno konkurirao TikToku i došao do teenagera. Trenutno je Lasso dostupan samo u SAD-u i Meksiku. Ovo nadmetanje traje već godinama, a kako će se završiti – živi bili pa vidjeli.

 

 

Summa summarum

 

TikTok je super aplikacija i s njom možeš snimiti prekul videe. Napokon tvoja kreativnost može doći do izražaja bilo da ga koristiš u privatne ili poslovne svrhe. Ovo je prekorisna stvar ako su tvoja ciljana skupina mlađe osobe. Iako teenageri često nemaju platežnu moć, ne zaboravite da su tu roditelji koji slušaju njihove želje.

 

Nadamo se da će TikTok u skoroj budućnosti ostvariti svoj puni potencijal i otvoriti vrata oglašavanju. Kada se to dogodi, budi spreman uskočiti u taj vrtlog.

 

Iako danas nije nimalo lako iskočiti iz mase aplikacija i društvenih mreža, TikToku je to nekako pošlo za rukom. Kako bi zadržao to mjesto i dobio borbu s Facebookom, morat će slušati korisnike i uvoditi konstantno nove i zanimljive značajke.

AUTHOR - Ivana iz Radionice