Top 5 Facebook alata koji ga čine savršenim za promociju tvojeg brenda
Još uvijek se pitaš je li Facebook idealan kanal za promociju tvojeg proizvoda ili usluge?
Mi smo se to prestali pitati čim smo ga počeli koristiti u svrhu oglašavanja, a to je bilo jako davno. 🙂
Shvatili smo kako apsolutno nema veze koja je tvoja primarna djelatnost; je li to prodaja cvijeća, građevinskih ili stomatoloških usluga, promocija web shopa ili handmade nakita, oglašavanje novog ugostiteljskog objekta ili trgovine… Za sve djelatnosti Facebook može biti savršen alat ukoliko ga se ispravno koristi!
Pitaš se zbog čega?
Možda je sadržaj i dalje kralj, no ako ne možeš doprijeti do pravih ljudi, uzalud nam trud svirači. 🙂
Srećom Facebook neprestano radi na dodavanju novih alata pomoću kojih ciljanje tvoje idealne publike postaje još preciznije.
Donosimo ti 5 super FB moćnih funkcija kojima možeš doprijeti do željenih korisnika i ostvariti super rezultate.
1. Facebook Pixel
Naš najdraži Facebook Pixel, što bi mi bez njega! 🙂 O njegovim mogućnostima može se pisati satima, no pokušat ću biti kratka i u par rečenica predočit vam njegovu važnost u Facebook oglašavanju.
Facebook Pixel je komadić koda koji trebate postaviti na vašu web stranicu i povezati s vašom FB stranicom. Nakon što je FB Pixel postavljen, svaki korisnik koji posjeti vaš web, izvrši kupnju ili neku drugu akciju koju želite pratiti, bit će zabilježen, te ćete ponovno moći doprijeti do korisnika putem Facebook oglasa. Sigurno ste primjetili nakon što ste posjetili neku web stranicu i gledali određeni proizvod, da vam se baš taj proizvod kasnije pojavljuje na FB-u. E pa to vam je Facebook Pixel! 🙂 Njegove prednosti su mnogobrojne, a najveća je ta da ćete doprijeti do pravih ljudi, ostvariti odličnu prodaju i moći mjeriti rezultate svojih oglasa! 🙂 Zar to nije sjajno?
2. Facebook Messenger
Komunikacija s korisnicima nije ništa novo, no umijeće komunikacije s potencijalnim kupcima je posebna vještina koju treba savladati. Komunikacija putem Messengera je definitvno odlična stvar za oglašivače, no kao i kod svih vrsta oglasa, potrebno je dozirati svoje oglašivačke napore, kako se ne bi dogodilo upravo to – da korisnicima postanete naporni. 😉
Messenger pruža mogućnost kreiranja oglasa koji će se korisnicima pojavljivati na početnom ekranu Messenger aplikacije.
Također prilikom kreiranja oglasa možete postaviti “Send message” button, kako bi vas korisnici brže i jednostavnije mogli kontaktirati, a nakon što se jednom vaša komunikacija preseli u Messenger, dobili ste novi promotivni kanal za plasiranje vaših poruka. Što u situaciji kada niste uz svoj mobitel, a korisnik vam je poslao poruku? Ne brinite, možete postaviti automatizirane i personalizirane poruke, koje će zamijeniti vaše tipkanje dok ste offline.
Primjerice: “Pozdrav Ivana, hvala vam na vašem javljanju, trenutno smo zauzeti pripremanjem najboljih darova na našem webshopu, te ćemo vam se javiti u vrlo kratkom roku”. 🙂 To je samo jedan od primjera mogućnosti automatiziranih poruka na FB-u. Moguće je postaviti i složenije poruke koje mogu odgovarati na niz pitanja vaših korisnika. Što reći nego da obožavamo Messenger opcije, a obožavali biste ih i vi!
3. Lookalike publika (audience)
Lookalike publika je publika slična vašoj omiljenoj publici. Primjerice imate Facebook page i nekoliko tisuća FB fanova, no htjeli biste doprijeti do još korisnika koje će zanimati vaša usluga. Odlično, Lookalike alat pruža vam upravo to, mogućnost da stvorite publiku sličnu vašoj trenutnoj. Zvuči neobično? Kada pokrenete Lookalike audience, Facebook kreće sa skeniranjem publike koja ima slične karakteristike vašoj izvornoj, to mogu biti demografski podaci, interesi i drugo.
Moguće je stvoriti Lookalike publiku na temelju korisnika koje ste pratili pomoću Pixela. Primjerice, Pixel je generirao 2000 korisnika koji su u zadnjih mjesec dana posjetili vašu web stranicu, te je moguće na temelju tih 2000 korisnika napraviti Lookalike publiku, koja će biti slična korisnicima koji su posjetili vaš web. Što to znači? Znači da možete pronaći još publike u bespuću online svemira koji će poput njih biti također zainteresirani za ono što nudite. Zvuči savršeno?…Pa zapravo i je! 😉
4. Custom publika (audience)
Custom audience pruža mogućnost umetanja publike s tvoje liste kupaca, korisnike koji su posjetili tvoju web stranicu, downloadali tvoju aplikaciju ili poduzeli neku aktivnost na njoj, te umetanje liste korisnika koji su ostvarili neku vrstu interakcije na obiteljskim platformama od Facebooka.
a) Publika s tvoje liste kupaca – primjerice, na Facebook možeš uploadati file sa podacima tvojih kupaca (naravno sve treba biti transparentno i po Facebook pravilima o privatnosti), primjerice njihov broj telefona ili email, te im se na taj način izravno obraćati putem Facebook oglasa i ostvariti prisniju komunikaciju. Možeš im komunicirati specifične pogodnosti koje su predviđene samo za tvoje vjerne kupce.
b) Korisnike koji su posjetili tvoju web stranicu – Ranije u blogu smo govorili o Facebook Pixelu koji omogućava praćenje i skupljanje podataka od korisnika koji su posjetili tvoju web stranicu, te njihovo ponovno targetiranje na FB-u. Ovo je savršen alat da dopreš točno do korisnika koji su pokazali interes za ono što im nudiš, te ih ponovno podsjetiš na tvoj proizvod ili uslugu jer…ljudi na dnevnoj bazi u prosjeku vide zaista mnogo oglasa i posjete nekoliko web stranica, stoga na tebi je da ih podsjetiš i nametneš se u moru konkurencije. 🙂
c) Lista korisnika koji su koristili aplikaciju – Facebook ti pruža mogućnost da nakon što registriraš svoju aplikaciju, možeš pokrenuti “evente” koji će pratiti korisnike unutar aplikacije i skupljati informacije, te na temelju toga možeš napraviti custom audience i ponovno doprijeti do tih korisnika. Zgodno zar ne?
d) Engagement custom audience – Engagement publika je publika koja je s tvojim brendom ostvarila interakciju na Facebook family platformama, primjerice provela neko vrijeme gledajući tvoj video, pregledavala Canvas, komentirala objavu na Instagramu, prijavila se na tvoj Event na FB-u. Prilikom stvaranja custom audience, možeš odabrati vremenski period za koji želiš da Facebook obuhvati tvoju ciljanu publiku.
5. Targetiranje korisnika
Recimo da imaš web trgovinu na kojoj se većim dijelom nalaze artikli za žene, primjerice modni dodaci, torbice, cipele i drugo… Također imaš Facebook stranicu na kojoj također želiš promovirati te proizvode, a osim sjajnog opisa proizvoda trebaš nekako doprijeti do tih žena koje će ih htjeti kupiti zar ne? Srećom Facebook pruža mogućnost ciljanja oglasa prema interesima korisnika.
Svakoga od nas Facebook “prati” i skuplja podatke, ne temelju toga gdje i što <klikamo> te definira naše interese. Stoga možda ponekad imaš osjećaj da Facebook čita tvoje misli, te servira oglase koji ti nekako u tom trenutku savršeno odgovaraju. Primjerice, proučavaš objave o Facebook oglašavanju i odjednom viđaš oglase koji promoviraju prijave na seminar o Facebooku te različite alate za oglašavanje. Slučajnost?…hm… 🙂
Vratimo se na tvoj imagirani web shop i prodaju ženskih artikala…Pomoću interesa možeš doprijeti do žena koje pretražuju, klikaju i lajkaju na sadržaje slične onima koje nudiš. Također možeš ciljati prema dobi, regiji, pa čak možeš targirati žene koje unutar mjesec dana slave rođendan, te im ponuditi posebne pogodnosti i osvojiti njihova srca. 🙂
Targetiranje korisnika, stvaranje savršene i specifične publike nudi zaista brojne mogućnosti koji mogu itekako utjecati na bolju prodaju. No Facebook alate bih opisala poput kista i platna, ukoliko imaš znanja, vještine i talent, s njima možeš napraviti pravo remek djelo, u suprotnom, to su samo alati…