10 trendova u marketingu za 2020. na koje trebaš obratiti pozornost
1. Optimizacija za glasovno i vizualno pretraživanje
U današnje vrijeme čulna pretraga uzima sve više maha, a predviđa se daljnji rast i u idućoj godini. Sve više ljudi, pogotovo mlađe generacije, pretražuju internet glasovnim putem ili pomoću kamere i slika. Dnevno se putem google-a izvrši 3,5 milijardi pretraživanja od čega je jedna trećina glasovnim putem. Predviđa se da će u idućoj godini biti 50% glasovnih pretraživanja.
Koja je razlika između klasičnog pretraživanja pomoću polja za unos teksta i glasovnog pretraživanja? Dok se preko klasičnog pretraživanja koriste zasebne riječi ili skup riječi, korisnik će kod glasovnog pretraživanja koristiti čitave rečenice. Istraživanja pokazuju da se ljudi prema glasovnim pretraživačima odnose kao prema osobama i govore im “molim te”, “hvala” i “oprosti”.
Optimizacijom fotografija i teksta na svojem webu možeš poboljšati rang svoje tvrtke za glasovna i vizualna pretraživanja, a nećeš potrošiti puno novaca.
2. Popularnost videa i dalje raste
Video je ove godine top, a ostat će i u idućoj. Zato ga treba shvatiti ozbiljno i ubaciti ga u svoje poslovanje. Video blogovi, tzv. vlogovi i snimanje uživo, popularniji su nego ikada. U njima se direktno obraćaš gledateljima i ostvaruješ prisniji odnos s njima, što je vrlo važno ako želiš uspostaviti dobar odnos sa svojim kupcima. Tako kupci dobivaju na uvid što se događa “iza kulisa” tvoje tvrtke.
Najpoznatiji alati koji ti služe za to su YouTube Live, Instagram Live i Facebook Live. Live videi gledaniji su tri puta duže od unaprijed snimljenih videa i mogu proizvesti šest puta više interakcija. Zašto je to tako? Zato što ljudi (tvoji kupci) smatraju da im se tako donosi autentičniji sadržaj i da ostvaruju “human touch” s tvojom tvrtkom i marketinškim kampanjama.
3. Personalizirana i interaktivna e-pošta
Niti e-mail još nije izumro iako je primijećena stagnacija ovog područja. Kako bi to izbjegao, krajnje vrijeme je da prestaneš slati dosadne tekstualne newslettere koji se nikome ne daju čitati. Trenutno je “in” da tvoj newsletter izgleda kao web stranica, da ima CTA gumbove na koje korisnici mogu kliknuti. Što je mail ljepše dizajniran, veća je i vjerojatnost da će ostvariti interakciju.
Kako bi i sljedeće godine bili uspješni u e-mail kampanjama i newsletterima preporučujemo više interaktivnog sadržaja u obliku kvizova, anketa te pitanja i odgovora. Istraživanja pokazuju da personalizirane e-poruke povećavaju click-through stopu za 14%.
4. Pad Facebooka i Twittera, rast Instagrama, TikToka i Pinteresta
Još od kraja 2018. godine počeo je pad u upotrebi Facebooka. Mlađe generacije polako napuštaju Facebook i pribjegavaju “novim” društvenim mrežama i platformama kao što su Instagram, Pinterest, TikTok.
Naravno, neće Facebook i Twitter uskoro izumrijeti, ali savjetujemo ti da proširiš svoje aktivnosti na novi kanal oglašavanja, pogotovo ako su tvoja ciljana skupina osobe mlađe od 30 godina.
5. Važnost mikro-trenutaka
Prvo da definiramo mikro trenutak da znaš o čemu pričamo. To je onaj trenutak kada korisnik uzme mobitel u ruke da pronađe na internetu što ga zanima. Bilo da želi nešto saznati, nekamo otići, nešto raditi ili nešto kupiti. Na primjer, gdje u blizini može pojesti ili na koji način riješiti određeni problem. Tu nastupaš ti, gdje ćeš im ponuditi rješenje i odgovor koji traže. To znači da moraš u tom trenutku biti prisutan, koristan i brz.
Navodno trećina osoba kupi proizvod kojeg nisu planirali kupiti, samo zato što su dobili prave informacije u trenutku kad su mu bile potrebne – u mikro trenutku.
Kako izvući najbolje od mikro trenutaka? Ključ uspjeha je zadovoljavanje tvojih korisnika i njihovih potreba. Potreba za uključivanjem mikro trenutaka u svoje marketinške strategije važna je kako bi postigli veći doseg organskim putem.
Evo nekoliko načina kako zablistati uz mikro trenutke:
- razumjeti svoje korisnike
- osigurati relevantan sadržaj
- učiniti kupovinu jednostavnom
6. Uloga priča i strah od propuštanja istih
Priče su najpopularniji sadržaj na Instagramu. Omogućavaju ti dijeljenje autentičnog sadržaja i povezivanje s potencijalnim klijentima. Činjenica da priče ostaju vidljive svega 24 sata, idealna je da okreneš to u svoju korist. Zato, zbog straha da ne propuste tvoj podijeljeni sadržaj, korisnici su prisiljeni barem jednom u 24 sata provjeriti što si objavio.
Korištenjem story-a:
- povećavaš svijest o svome brendu
- bit ćeš u neprestanom engagement-u s followerima
- povećat ćeš promet na svoju web stranicu
- doprijet ćeš do mlađe publike
7. Social media shopping
Prodajom putem društvenih mreža, kao npr. putem Instagrama, olakšava se prodaja klijentima. Tako ne moraju napuštati društvene mreže i odlaziti na tvoju web stranicu, nego mogu kupiti direktno na Instagramu.
Instagram i Facebook uveli su u svoje platforme postove s kojih se može kupovati i stranice za kupovinu. Ova integracija društvenih mreža i e-trgovine bit će jedan je od najvećih trendova narednih godina.
I dok se neki ljudi nikada neće prikloniti online kupnji jer vole prije kupnje isprobati i opipati proizvod, postoje i oni drugi – koji nemaju vremena i živaca ići u dućan i razgledavati, niti komunicirati s osobljem. Postoje i različite firme – neke imaju samo “prave” dućane, neke omogućuju i internet kupovinu, dok pojedine prodaju svoje proizvode i usluge isključivo putem neke društvene mreže.
Što je tebi potrebno, ovisi o industriji u kojoj radiš, business modelu i o tome tko su tvoji kupci. No uvjereni smo u to da kupovina na društvenim mrežama može povećati doseg i lojalnost tvojih kupaca.
8. AR / VR integracija
91% kupaca želi vidjeti interaktivniji sadržaj na mreži. U 2020. godini sadržajni će marketing preusmjeriti težište kako bi publici pružio više onoga što žele, kao što je npr. AR (proširena stvarnosti ili VR (virtualna stvarnost).
AR već koriste mnoge tvrtke kao što je IKEA. Njihova aplikacija IKEA Place omogućuje kupcima da isprobaju kako namještaj pristaje u njihov dom prije nego ga kupe.
Kod nas se ovi pojmovi još uvijek najčešće vežu uz igrice. Jedna od njih koja koristi AR tehnologiju i sigurno si čuo za nju je i Pokemon Go.
9. Obraćanje generaciji Z
I naredne, kao i ove godine, dio generacije Z postaje punoljetno te ulaze u potrošačku skupinu i postaju radna snaga. Neki izvori tvrde da će generacija Z činiti 40% svih potrošača u 2020. godini. Svaka se generacija razlikuje, stoga za svaku od njih treba imati drugačiji marketinški pristup.
Koje su to vrijednosti važne Generaciji Z? Autentičnost – treba izbjegavati previše promotivne pristupe u oglašavanju te biti što jednostavniji i transparentniji. Savjetujemo da poštuješ njihovu privatnost jer to im je jako bitno. 88% Gen Z kaže da im je zaštita njihove privatnosti vrlo važna. Generacija su koja ne poznaje život prije interneta i odrastali su svjesni o cyber sigurnosti i opasnostima na mreži. Budući da su vrlo raznolika generacija, cijene i takav sadržaj. Žele vidjeti nešto drugačije i zanimljivije kada su u pitanju videi i fotografije na mreži. Za razliku od Milenijalaca čija je pažnja trajala 12 sekundi, za uhvatiti njihovu pažnju imaš tek osam sekundi. Potrudi se biti drugačiji i iskoči iz mase. Gen Z također cijene humor. Čudan humor i apsurdizam. Duhovite i pametne šale njima nisu zanimljive.
10. Porast potražnje za mikro influencerima
U zadnje vrijeme sve se češće može čuti izraz mikro influencer. Odnosi se na influencere (osobe koje imaju puno pratitelja na društvenim mrežama) koji su dovoljno popularni i utjecajni, ali nisu pretrpani sponzorskim ponudama. Na taj se način mogu više posvetiti svojim pratiteljima i ostvariti višu stopu angažmana.
Istraživanje pokazuje da influenceri s oko 30.000 followera imaju 60% veći engagement te su 6.7 puta isplativiji.
2019. godina bila je vrlo konkurentna u svijetu digitalnog marketinga, a rukavi će trebati ostati zasukani i u sljedećoj godini. Možda ti se čini da si pročitao ovo štivo na klinastom pismu i ne kontaš ništa, no Radioničari vjeruju da uz prave alate, znanje i praćenjem novih trendova, svatko može biti konkurentan. Ako misliš da ne možeš sam, javi nam se – nekoliko glava je pametnije od jedne. Tako se barem kaže.